تخریب موزاییک جهت ایزوگام

ایزوگام و عایقکاری بامهای موزائیک شده

4.9/5 - (31 امتیاز)

نصب ایزوگام روی پشت بام های موزائیکی و سنگی چگونه انجام می گیرد.

از قدیم تا به اکنون همواره جهت جلوگیری از ورود نم به ساختمان از روش های مختلف عایقکاری به کار گرفته می شود . معمولاً برای محافظت از عایقکاری بخصوص قیرگونی پشت بام از یک لایه آسفالت نرم و یا موزائیک استفاده می‌شود.

در مناطق مختلف تهران و ایران از بام جهت تفریح و تقویت روحیه، اقدام به اجرای باغچه کاری ، گل کاری یا همان روف گاردن(roof garden)می گردد.

در صورت نفوذ نم و رطوبت روی سقف های موزاییکی یا سنگی ، چه اقداماتی بایستی انجام داد؟چگونه عیب مربوط به ورود نم به ساختمان را برطرف کنیم؟

تخریب موزاییک

چنانچه بخواهید مشکل رطوبت ،مربوط به بام های موزاییکی و یا سنگی را برطرف کنید، مواردی مهمی وجود دارد که باید رعایت شود.ابتدا نقاطی که نم، روی سقف نفوذ کرده است را از بالا روی موزاییک علامت گذاری نمایید.این کار بهتر است توسط کارشناس مربوطه انجام شود زیرا ممکن است نم از جاههای دیگر روی قسمت معیوب ،راه باز کرده باشد که تشخیص آن سخت باشد.

در مرحله دوم اقدام به برداشتن موزاییک و بتن زیر آن گردد این کار بایستی با احتیاط انجام شود که عایق زیر موزاییک آسیب جدی نبیند. اگر ضخامت بتن زیاد است بهتر است از دستگاه چکش برقی( هیلتی ) متناسب با استحکام بتن مورد استفاده قرار گیرد.

تخریب موزائیک تا ۵۰ یا ۶۰ سانتیمتر اطراف نقاط معیوب انجام شود .

مرحله سوم،تشخیص دقیق محل نفوذ نم:

قبل از اجرای ایزوگام و یا قیرگونی بهتر است، محل کاملا تمیز شود تا بتوان محل عبور نم را مشاهده نمود. در چنین مواردی ،وجود رطوبت جا مانده قابل روئیت می‌باشد.

مشکل می‌تواند از کیفیت بد و یا گذشت طول عمر بالای ۲۰ سال عایق‌بندی قبلی باشد یا تَرَکهای ریزی که با نشست ساختمان و یا حوادث غیر مترقبه مثل زلزله ایجاد شده، باشد.

مرحله پایانی، محل مربوطه کاملاً خشک می‌گردد و اجرای قیرگونی یا ایزوگام و مجددا موزاییک روی آن نصب می گردد.

هنگام بارندگی،اگر رطوبت روی سقف، بیشتر از سه نقطه باشد بهتر است کل موزاییک های سقف برداشته شود و عایقکاری کامل بام ،مجددا انجام شود.

اجرای ایزوگام روی موزاییک

در صورتی که از پشتبام کمتر استفاده می‌شود و جزء مکانی برای استفاده از آنتن ها ، کولر ها و تجهیزات ساختمان است، میتوانیم روی سطح موزاییکی،ایزوگام نماییم البته قبل از اقدام به اینکار موارد مهمی را بایستی رعایت نماییم که در زیر به آن اشاره خواهم نمود.

بدلیل صاف بودن سطح موزاییکی ،قبل از اقدام به نصب ایزوگام ، بایستی از پرایمر یا قیر استفاده شود و سپس ایزوگام نصب شود.

پرایمر یا قیر باید یکنواخت روی سطح کشیده شود .

پرایمر بهتر است از نوع پرایمر بنزینی باشد و در صورت استفاده از قیر ،گرید ۸۵/۲۵ یا قیر مخلوط استفاده گردد.برای اطلاع از قیمت قیر روی آن کلیک کنید.

قیر یا پرایمر باعث می شود چسبندگی بیشتر بین سطح موزاییکی یا سنگی به ایزوگام شود و باعث طول عمر عایق رطوبتی گردد.

لکه گیری ایزوگام روی موزائیک

اگر قصد داشتید که نشتی سقف را از روی سطح موزاییک، لکه گیری کنید. جواب منفی است و این کار غیر ممکن است .زیرا رطوبت از قسمت بندکشی موزائیک عبور و در زیر حرکت خواهد کرد و به قسمت معیوب می‌رسد.

در صورتی این کار امکانپذیر است که یک شیب از پشت بام کاملا با قیر و ایزوگام پوشش داده شود.

عایق استفاده شده بایستی از نوع مرغوب باشد و قیمت انواع ایزوگام بسته به کیفیت های آن متفاوت است، بهتر است بهترین نوع ایزوگام مورد استفاده شود تا بیش از ۱۵ سال عمر داشته باشد.

با سربام پوش باشید

پیشنهاد ما به شما

قیمت قیر و گونی و ایزوگام در چالوس

قیمت قیر گونی و ایزوگام در چالوس و شهرهای شمالی با مناسب ترین قیمت با ما تماس بگیرید .اجرای قیرگونی دولایه ،سه لایه در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان