اجرای قیرگونی در رویان

4.9/5 - (32 امتیاز)

تخصصی ترین کادر اجرای قیرگونی و ایزوگام در شمال کشور با سابقه فراوان با مناسب ترین قیمت و ضمانت ۱۰ ساله در خدمت همشهریان رویان و توابع خواهیم بود.
عزیزان و مشتریان محترم شمال کشور بخصوص شهر زیبای رویان و حومه در این آموزک از سربام پوش ابتدا تئوری کوتاه راجع به قیرگونی و سپس مزایا و معایب آن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

قیر و گونی

قیر یا پسماند نفت بعد از استخراج، به صورت وکیوم و خام می باشد.پس از اینکه در پالایشگاهها و طی فرایندهای مختلف و قرار گرفتن در خلاء هوای گرم و گذراندن مراحل مختلف مظروف سازی میگردد و طبق نیاز بازار برای مصارف مختلف روانه بازار میشود.

قیر ساختمانی پر مصرف ، قیر۶۰/۷۰ شل، ۸۵/۲۵ مخلوط و ۹۰/۱۵ سفت می باشند که برای اجرای قیرگونی مورد استفاده قرار میگیرد.نوع دیگر قیر، امولاسیون قیریmc ،mc می باشند که برای مصارفی چون راه سازی ، زیرکار ایزوگام و عایقکاری های خاص و حتی بجای ضد زنگ در ستونهای آهنی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیر ۶۰/۷۰ علاوه بر قیرگونی ،جهت تولید آسفالت نیز استفاده می‌شود.

کاربردهای دیگر قیر برای تولید عایق پیش ساخته رطوبتی می باشد.
  مظروف سازی قیرهای ساختمانی شامل بشکه بزرگ ،کوچک ، حلب ۱۷ کیلویی ، ۵ کیلویی و …می باشد.

نوع دیگر قیر در بازار قیرهای ناخالص یا قیر دمیده می باشد بدلیل قرارگرفتن قیر وکیوم در معرض اکسیژن هوای گرم و ترکیب مازوت کاهش وزن و افزایش حجم و کیفیت بسیار کاهش می یابد.قیرهای اکسیده جهت کاربرد های دیگری تولید می شوند.

اما متاسفانه در مواردی مشاهده میشود که از قیرهای دمیده و بی کیفیت جهت عایقکاری ساختمان مورد استفاده قرار گرفته شده است.قیرهای دمیده هنگام ذوب شدن دارای بو و سریعأ مشتعل میشوند که شناسایی این نوع قیرها کار سختی نیست.

به هیچ عنوان جهت عایقکاری ساختمان توصیه نمی‌شوند.

معمولأ برای متراژهای بالاتر از ۵۰ متر از قیر بشکه ای استفاده میشود که قیمت قیر بشکه ای ۲۲۰ لیتری به صرفه تر از قیر های کوچک و حلب ۱۷ کیلویی است.

گونی (چتایی)

نخ جوت که در پاکستان،هند و بنگلادش به وفور یافت میشود. نخ جوت از گیاه براق و محکمی با ارتفاع بیش از ۳ متر در مناطق نامبرده کشت میگردد و جزء مهمترین کشت و کار و اقتصاد کشور بنگلادش محسوب می‌‌شود.نخ جوت برای صنایع فراوانی کاریرد دارد که بخش کوچکی از آن جهت تولید گونی قیرگونی مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایا و معایب قیرگونی در رویان

همشهریان رویانی و حوالی جهت عایقکاری بام نکات مهمی وجود دارد که اگر رعایت شود طول عمر عایقکاری به مراتب افزایش خواهد یافت.

در بام های مسطح ،زیر سازی و شیب پشت بام بایستی به خوبی و با حساسیت بالایی انجام شود.

عایق سنتی قیرگونی بدلیل چسبنده بودن ،حرارت بالا و مایع بودن هنگام نصب، تمامی قسمت ها به طور کامل پوشیده و به اصطلاح ناهمواریهای ریز و زبر سطح زیرین را پر خواهد کرد و به گونی محکم چسبیده میشود.

این مزیت باعث طول عمر بالا و ماندگاری بیش از ۲۰ سال میگردد البته رعایت بعضی نکات هنگام و بعداز نصب ضروریست که در ادامه عرض خواهم کرد.

عایق قیرگونی بایستی توسط تیم اجرایی مجرب و متخصص انجام شود. بالعکس ایزوگام نباید در معرض دید و نور مستقیم خورشید باشد که از طول عمر آن کاسته می شود.

عایق قیرگونی دیوار ، تراس ، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و حمام، آب بندی بهتری نسبت به ایزوگام دارد.امروزه استفاده از فضاهای مختلف ساختمان بخصوص پشتبام های مسطح در اکثر بناهای ویلایی به چشم میخورد که تبدیل به مکان تفریحی یا روف گاردن شده است.

در روف گاردن ها ،فضاهای سبز ،درخت کاری ، آب پاشی و رفت و آمد های مداوم ،نیازمند عایقکاری با استحکام بسیار بالایی می باشد .

پس ابتدا اجرای قیرگونی دولایه با قیر شرکتی پاسارگاد یا جی و سپس نصب ایزوگام میتواند دوام بسار بالایی داشته باشد .

بدلیل داشتن مواد پلیمری پلاستیکی در عایقهای پیش ساخته،لایه روئین بهتر است ایزوگام اجرا گردد به دلیل اینکه ریشه گلها و درختان نمیتواند آسیب جدی به این عایق برساند.

معایب قیرگونی این است روی شیروانی ها بخصوص شیروانی های آهنی و مکانهایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند طول عمر کمتری نسبت به ایزوگام دارد.

سربام پوش مسیر مجری عملیات تخصصی اجرای قیرگونی و ایژوگام در شمال و شهرستان زیبای رویان و حوالی، آماده همکاری با پروژه های شخصی ،دولتی،ساختمانهای در حال ساخت و… می باشد.

برای اطلاع از قیمت قیرگونی در تهران و شمال کشور با ما در تماس باشید.