اجرا و نصب ایزوگام در سرویس بهداشتی و حمام
اجرا و نصب بهترین نوع ایزوگام جهت سرویس بهداشتی و حمام و توالت

قیمت ایزوگام سرویس بهداشتی

4.9/5 - (15 امتیاز)

عایقکاری توالت و حمام

موارد بسیار مهمی برای ایزوگام کردن سرویس بهداشتی وجود دارد که در این پست قصد دارم که به شرح مختصر و مفیدی از این موارد بپردازم.

نکته مهم اینجاست که در ابتدای تولید ایزوگام، صرفاً جهت بام ساخته شده بود.حتی در اطلاعات روی لیبلها از عایق پیش ساخته بام استفاده شده بود.دقت کنید( عایق پیش ساخته بام).

اما بعد ها در موارد دیگر عایق کاری مورد استفاده قرار گرفت.در مواردی مشاهده میگردید که تولید کنندگان و نمایندگی های ایزوگام ، در صورتی عایق را تضمین می نمودند که در معرض دید مستقیم قرار بگیرد.پس در سرویس های بهداشتی،حیاط خلوت ،تراس و مواردی که روی ایزوگام ، سنگ ،سرامیک ،موزاییک و … قرار میگرفت در صورت نشتی، هیچ شخص و شرکتی پاسخ گو نبود با این وجود در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گرفت.

اجرای عایقکاری حمام و توالت مسئله مهمی است که با حساسیت و دقت بالایی باید انجام شود.

اما محدودیت هایی را برای نصاب ایزوگام ایجاد خواهد کرد که از معایب ایزوگام محسوب می شود اما این معایب بیشتر هنگام نصب ایجاد می شود که قابل رفع می باشد.

در زیر معایب و مزایای عایق ایزوگام توضیح داده می شود.

معایب ایزوگام‌ جهت سرویسهای بهداشتی

همانطورکه گفته شد کادر اجرایی، جهت ایزوگام سرویس بهداشتی ،حمام و توالت با تنگناهایی مواجه خواهد شد.این محدودیتها هنگام نصب عایق برای نصاب بوجود می آید که از عیوب بزرگ ایزوگام نسبت به قیرگونی سرویس بهداشتی محسوب خواهد شد.

به دلیل کم بودن فضای حمام و توالت و دادن حرارت به عایق ، مکان کوچک به شدت گرم می شود و حرارت باعث تولید گاز منوکسید کربن می‌‌کند که مجری ممکن است در تنفس و کمبود اکسیژن دچار مشکل شود.

بدلیل بسته بودن فضای کاری اگر لوله های عبوری آب سرد و گرم، از نوع pvc باشد ممکن است با تجمع حرارت سوراخ شوند و آبگرفتگی را بدنبال داشته باشد.

پس در این مواقع نصاب مجبور خواهد شد که حرارت کمتری برای امنیت خود و تاسیسات ، به عایق بدهد که منجر به عدم چسبندگی و در نتیجه کیفیت پایین عایق به سطوح گردد.

مزایای ایزوگام دستشویی و گرمابه

مزیت عایق ایزوگام انعطاف بالای آن نسبت به قیرگونی است.اما نصب ایزوگام ‌‌‌‌و کیفیت آن هائز اهمیت بیشتری است.

مهمترین مزیت ایزوگام نسبت به قیرگونی این است که آبندی لوله های پلیکا آسانتر صورت می‌گیرد.هنگام اجرای قیرگونی ممکن است قیر به داخل آبرو ها و شترگلوها نفوذ کند و باعث گرفتگی لوله ها شود. (البته این کار به سادگی با ریختن آب به داخل آبروها قبل از اجرای قیر و گونی قابل پیشگیری خواهد بود) اما در عایقکاری پیش ساخته این مشکلات برطرف خواهد شد.

برای عایقکاری بدنه دیوار ها نیز ایزوگام گزینه بسیار مناسبی خواهد بود که عمر بسیار بالایی دارد.

دقت شود برای عایقکاری سرویسهای ساختمان بهترین نوع ایزوگام انتخاب شود.

نصب ایزوگام سرویس بهداشتی

برای نصب ایزوگام سرویس بهداشتی موارد مهمی باید رعایت گردد از جمله هنگام سیمانکاری روی لوله های pvc باید با دقت با ملات سیمان پوشش داده شود که هنگام نصب ایزوگام دچار آسیب نشوند.(لوله ها باید توکار باشند)

بهتر است کنجهای دیوار مثلثی با ملات پوشش داده شود.نظافت سرویسهای بهداشتی به قدری تمیز شود که عاری از گرد و خاک و رطوبت باشد.اگر ملات سیمان خیس باشد ایزوگام روی سطح نمی‌چسبد و امکان نفوذ آب به زیر عایق وجود دارد.

لوله های برق و … باید از حوالی مسیر عایقکاری فاصله داشته باشند.

نصاب باید زبردست باشد و مشکلات تنفسی از جمله آسم و آلرژی و بیماری قلبی نداشته باشد.برای ایمنی بیشتر ، فن در بالای درب ورودی گذاشته شود تا هوای گرم را به بیرون پرتاب شود.

در مواردی که ساختمان در حال نوسازی می باشد ممکن است نور مطلوب و مناسب در سرویسهای بهداشتی وجود نداشته باشد.برای دید بهتر ،لامپ سیار و روشنایی تعبیه گردد.

نصاب نباید عجله کند و دقت را چاشنی کار خود قرار دهد آبندی لوله‌ها، آبروها و زاویه ها حتمأ دولایه انجام شود.

بازسازی و عایقکاری

در برخی موارد کارفرما نسبت به بازسازی ،تغییر دکوراسیون و تعویض سرامیک کف و دیواره های حمام و توالت و یا اقدام به نصب توالت فرنگی می نماید که نکاتی را باید رعایت کند.

  • هنگام کندن کاشی های قدیمی ممکن است ضربه هایی به کف و دیواره ها وارد شود که قیرگونی قدیمی دچار ترک و آسیب خواهد شد.
  • در این موارد حتمأ ،عایقبندی مجدد و تست آبندی،قبل از اقدام مجدد پوشش جدید کف و دیواره ها انجام شود.

ارتفاع از کف

ارتفاع ایزوگام دیواره ها برای آشپزخانه ها معمولا ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر و برای توالت و حمام بیشتر از ۵۰ سانتیمترانجام گردد.

اگر حمام در مجاورت کمد دیواری و جا رختخوابی است ایزوگام کامل دیوار همجوار پیشنهاد می شود.

به دلیل صاف بودن سطح ایزوگام از توری مرغی به دیواره ها بعد از عایقکاری استفاده گردد. تا ملات بین ایزوگام و سرامیک محکم چسبیده شود و بعدها جدا نشود.

هزینه ایزوگام

قیمت ایزوگام سرویس بهداشتی طبیعتاً روی متراژ و کیفیت عایق تعیین می‌شود.اگر متراژ کمتر از ۳۰ متر مربع باشد توافقی و در غیر این صورت متری محاسبه خواهد شد.

تست ایزوگام

آزمایش آبندی ایزوگام دقیقأ شبیه به تست قیرگونی انجام خواهد شد.بستن آبرو ها و پر کردن آب به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت داخل سرویسها انجام خواهد گرفت.

با سربام پوش مسیر هم مسیر شوید.

پیشنهاد ما به شما

قیمت قیر و گونی و ایزوگام در چالوس

قیمت قیر گونی و ایزوگام در چالوس و شهرهای شمالی با مناسب ترین قیمت با ما تماس بگیرید .اجرای قیرگونی دولایه ،سه لایه در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان