قیمت آسفالت و محوطه سازی
قیمت آسفالت و محوطه سازی

قیمت آسفالت و محوطه سازی

4.8/5 - (11 امتیاز)

اگرچه آسفالت چیزی نیست که مردم اغلب به آن فکر کنند، اما روکش آسفالت یکی از رایج ترین و ضروری ترین بخش های زندگی مدرن است. وقتی ماشین خود را به سمت محل کار خود، برای خرید مایحتاج زندگی، یا برای بردن بچه ها به مدرسه می برید، روی همان آسفالت رانندگی میکنید اما به آن فکر نمی کنید.

اکنون تصور کنید در شهر شلوغ تهران همان مسیر های عبور و مرور جاده خاکی باشند،چه فاجعه بار خواهد بود.روکش آسفالت رفت و آمد را برای همه کاربران جاده از دوچرخه سواران تا رانندگان، سریعتر و راحت تر کرده است.

آسفالت در سرتاسر جهان با چند نام متفاوت است. آسفالت معمولاً در ایالات متحده به عنوان “blacktop” و در بریتانیا به عنوان “آسفالت” شناخته می شود. با این حال، خود این محصول تقریباً صد و پنجاه سال پیش در ایالات متحده ایجاد شد. یک مهاجر بلژیکی در ایالات متحده به نام ادوارد دی اسمد در سال ۱۸۷۰ در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، آسفالت را طراحی کرد. دی اسمد پتانسیل آسفالت را به عنوان یک راه حل کارآمد و سریع برای ایجاد جاده هایی کشور آمریکای در حال توسعه در آن زمان کشف نمود. اولین سنگفرش آسفالت در اواخر همان سال در طول خیابان ویلیام در نیویورگ، افتتاح شد،. تا سال ۱۸۷۲، دی اسمد روند کارخود را بهبود بخشید و راه‌های آسفالت در خود شهر نیویورک و همچنین خیابان پنسیلوانیا در واشنگتن دی سی آغاز کرد.

طولی نکشید که آسفالت در کانادا رواج پیدا کرد و تورنتو در دهه ۱۸۹۰ یک برنامه سنگفرش عظیم را انجام داد و آسفالت های قابل اطمینان تر را جایگزین سنگفرش های پایه آب و آجری کرد. بیش از یک قرن بعد، اکثر جاده های دنیا با استفاده از ایده درخشان د اسمدت ساخته شده اند.

آسفالت از دو مواد اصلی قیر و شن تشکیل شده است اما دانه بندی شن ریزه ها روی نوع آسفالت تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت آسفالت

قیمت آسفالت به آیتم هایی بستگی دارد که به آنها پرداخته میشود.

۱-محوطه سازی ۲- پخش آسفالت 

محوطه سازی

اگر قصد اجرای آسفالت روی محوطه ای را دارید نکات مهمی وجود دارد که بایستی رعایت گردد.

زیرسازی بخش مهم محوطه سازی می باشد.زیر سازی اگر به درستی انجام نشود روکش آسفالت آنقدر دوام نمی آورد.

برای عملیات های اجرای آسفالت جاده ای زیر سازی بایستی استحکام بالایی داشته باشد.این کار توسط لایه بندی های مختلفی پوشش داده خواهد شد.ابتدا زیر اساس و سپس اساس اجرا میشود و بعد وارد مرحله اصلی زیر سازی خواهیم شد. 

مرحله جدید آماده سازی برای اجرای آسفالت شامل خاک ریزی و شیب بندی توسط شن و مخلوط می باشد که هر لایه به خوبی با ماشین ،آب پاشی می شود سپس با غلطک سنگین ویبره دار کوبیده می شود .البته در این مراحل خاک جاده ،میزان ضخامت زیرسازی، توسط آزمایشگاه خاک آزمایش خواهد شد. 

در اجرای آسفالت محوطه خیابانها جدول کشی و اجرای شیب بندی اولیه قبل از اجرای زیر سازی انجام خواهد شد. 

دلیل اینکه از اساس و زیر اساس در اجرای آسفالت راه سازی استفاده می شود ،این است که هنگام بارندگی ،آب عبوری از آسفالت باعث نشست زیر سازی نشود و آب در زیر از لابه لای شنهای اساس و سنگ های زیر اساس عبور کرده و به کنار جاده هدایت شود.در برخی کشور ها آب عبوری از جاده ها به سمت کانالهایی هدایت می شوند و برای آبیاری باغها، مزارع کشاورزان،درخت و … مورد استفاده قرار می گیرد. 

جدول کاری محوطه ، لکه گیری ، ترمیم آسفالت محوطه ، با اکیپ دست ، با کادر مجرب و خدمات پس از اجرا،در تهران ،اجرای  با مصالح و اجرای دستمزدی با ضمانت انجام میشود.

اجرای آسفالت محوطه:

بعد از محوطه سازی و انجام مراحل مربوط به زیر سازی بستر اجرای آسفالت فراهم خواهد شد. در راه سازی ها و جاده ها ابتدا نیازمند اجرای پریمکت و تککت خواهد بود.در این مرحله قیر پاشی بایستی به درستی اجرا شود تا آسفالت به خوبی به بستر چسبیده شود.

بعد از مراحل فوق سپس اجرای آسفالت آستر از نوع بیندر یا درشت دانه و سپس آسفالت توپکا نرم تر اجرا خواهد شد.

البته این زیر سازی و محوطه سازی و اجرای آسفالت برای معابر مختلف متفاوت است.تفاوت قیمتی نیز در ضخامت آسفالت ،زیرسازی و … می باشد که روی نرخ آسفالت و محوطه سازی تاثیر گذار خواهد بود. 
اجرای آسفالت و محوطه سازی برای مناطق مختلف نیازمند تحقیقات و برسی می باشد که توسط سربام پوش مسیر به رایگان انجام خواهد شد. به عنوان مثال در مورد باند های فرودگاه پروسه زیر سازی متفاوت خواهد بود .و نکته مهم، دقت به وزن هواپیما هنگام نشست و برخواست و تعیین طول باند و همچنین کیفیت و ضخامت آسفالت تاثیر گذار می باشد.

خدمات اجرای آسفالت

سربام پوش مسیر با بیش از ۲۵ سال سابقه ،آماده عقد قرارداد اجرای آسفالت جهت پروژه های خصوصی و دولتی از جمله اجرای آسفالت مدارس ،بیمارستانها ،پارکینگ ها ، ساختمانهای شخصی و دولتی در اسرع وقت می باشد .جهت اطلاع از قیمت انواع آسفالت ،اجرا به صورت دستی یا مکانیزه با ما تماس بگیرید.

قیمت اجرای آسفالت و محوطه سازی ، به قیمت مصالح در زیر بستگی دارد.

ردیف

شرح خدمات

ارقام بريال

۱

آسفالت بیندر (هر تن)

 

۲

آسفالت توپکا (هر تن)

 

۳

حمل آسفالت (هر تن)

 

۴

پخش آسفالت (هر تن)

 

۵

قیرپاشی با امولسیون (هر تن)

 

۶

قیر پاشی با ۲MC (هر تن)

 

۷

پیور ساده (هر متر مربع)

 

۸

پیور رنگی (هر متر مربع)

 

۹

ماسه طبیعی (هر تن)

 

۱۰

ماسه شسته (هر تن)

 

۱۱

شن نخودی و بادامی (هر تن)

 

۱۲

مصالح بیس

 

۱۳

جدول پرسی ۵۰ ×۵۰ (هر قالب)

 

۱۴

جدول پرسی ۵۰ ×۳۰ (هر قالب)

 

۱۵

جدول كانيو

 

۱۶

جدول نهر خوابيده

 

۱۷

سنگ دال

 

۱۸

گلدان

 

۱۹

نيوجرسي كوچك

 

۲۰

نيو جرسي بزرگ

 

۲۱

نيوجرسي متوسط

 

به دلیل نوسانات قیمت قیر و آسفالت در حال حاضر قیمت ها برداشته شده است  برای اطلاع از قیمت آسفالت و محوطه سازی لطفا با ما در تماس باشید.

برای آشنایی با روش اصولی اجرای آسفالت محوطه به روش مهندسی به مقاله آسفالت و محوطه سازی مراجعه نمایید.

 

پیشنهاد ما به شما

قیمت قیر و گونی و ایزوگام در چالوس

قیمت قیر گونی و ایزوگام در چالوس و شهرهای شمالی با مناسب ترین قیمت با ما تماس بگیرید .اجرای قیرگونی دولایه ،سه لایه در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان