قیمت اجرای آسفالت
قیمت اجرای آسفالت

قیمت اجرای آسفالت

4.9/5 - (7 امتیاز)

قیمت اجرای آسفالت به نوع آسفالت زیرسازی ،قیرپاشی،متراژ،ضخامت،کرایه حمل بار از کارخانه و نحوه اجرا بستگی دارد.

عامل اصلی خرابی آسفالت آب باران یا نفوذ هر آبی به زیر آسفالت است که با نفوذ و شل کردن خاک زیرین آسفالت و در نتیجه عبور اتومبیل های خصوصا سنگین باعث شکستن آسفالت و به مرور بلند شدن آن می شود.

ماندگار بودن آسفالت محوطه یا پشت بام به عوامل زیر بستگی دارد که عبارتند از:

زیرسازی (اساس و زیر اساس )

مهمترین بخش اجرای آسفالت زیر سازی است که خود شامل بخشهای متفاوتی در اجرا و تاثیر گذار در قیمت است می باشد که مختصرا به انها میپردازیم.

زیر اساس : از شن های درشتی در ابتدای زیرسازی جهت اجرای آسفالت محوطه تشکیل شده اند که آب باران را از لا به لای سنگها به کنار جاده هدایت میکنند.

اساس: از شن های نسبتا کوچکتری با دانه بندی حدود ۳۰ میلیمتر تشکیل شده اند که پستی بلندی های زیر اساس را پوشش میدهد.

زیر سازی اصلی:از ترکیب شن و مخلوط استفاده میشود و هر لایه با تانکر های حمل آب آبپاشی و سپس با غلطک های سنگین ۱۰۰ تنی ویبره دار کوبیده میشود.که این گونه زیر سازی های اساسی مخصوص آسفالت جاده سازی بوده و قیمت اجرای بالاتری نسبت به محوطه های معمولی مثل حیاط ، کف کارگاه ،سوله و … دارد.

در کف فرودگاهها بعد از زیر سازی و کوبش یه لایه سیمان و الیاف کشیده میشود که الیاف انعطاف و طول عمر آسفالت را به دنبال دارد.

پرینکت و تک کت

همان قیر پاشی زیر آسفالت از قیر ام سی و قیر ام سی ۲ (MC,MC2 ) می باشد که بستگی به نیاز در هر متر مربع حدودأ یک کیلوگرم با ماشین قیرپاش کشیده میشود.

نوع آسفالت

آسفالت بیندر: این نوع آسفالت از دانه بندی درشت جهت زیرکار یا آستر استفاده میشود و پستی بلندی ها را پوشش میدهد در راهسازی ها حداقل ۶ سانتی متر انجام می شود و قیمت پایینتری نسبت به توپکا دارد.

آسفالت توپکا:این نوع آسفالت از دانه بندی های ۰-۶ ، ۰-۸ ، ۰-۱۲ ، ۰-۱۸ و ۰-۲۵ میلیمتر تشکیل شده اند بستگی به نوع اجرا درخواست داده میشود که هر چه نرم تر باشد قیمت بالاتری دارد.در راهسازی ها حداقل ۴ سانتی متر و روی بیندر اجرا میشود.

متاسفانه برخی از کارخانه های آسفالت سودجو بجای استفاده از قیر خالص ۶۰/۷۰ از قیر دمیده استفاده می کنند که کیفیت آسفالت را به شدت کاهش میدهد.

دمای آسفالت

دمای آسفالت از کامیون حمل بار هنگام تخلیه نباید کمتر از ۱۷۰ درجه سانتی گراد باشد قبل از تخلیه بار بهتر است با دماسنج مخصوص دمای آسفالت اندازه گیری شود.

اجرای اسفالت های رنگی بدلیل استفاده از پیکمنت بجای قیر علاوه بر بالا بودن قیمت افت دمای بسیار شدیدی را بدنبال دارد که باید با سرعت بیشتری اجرا شود.

قیر چون سیاه است پس به هر رنگی غلبه میکند به همین دلیل از موادی بنام پیکمنت بجای قیر استفاده میشود که در رنگهای مختلفی وجود دارد و از لحاظ قیمت چندین برابر قیر سیاه است.

نحوه اجرای آسفالت

نحوه اجرای آسفالت بسیار مهم است که بستگی به نوع اجرا ائم از مکانیزه یا دستی بودن اجرا متفاوت است که توسط افراد خبره و با تجربه بایستی انجام شود.

اجرای آسفالت بهتر است در هوای گرم انجام گیرد که کیفیت کار بالا می رود.

شیب بندی ها ضخامت طبق استاندارد باید رعایت گردد.

اجرای آسفالت مکانیزه برای متراژهای بالا و راههای اصلی با سرعت بیشتر و قیمت کمتری نسبت به اجرای دستی انجام میشود.

آسفالت پشت بام

آسفالت پشت بام معمولا از نوع توپکا ۰-۶ میلیمتر و نرمتر یا به اصطلاح دوبینه اجرا می شود در پشت بام ضخامت بهتر است حدود ۲ سانتی متر باشد.

سربام پوش مسیر با کادر مجرب و تجربه بالا آماده عقد قرارداد با ادارات و نهادهای دولتی میباشد.

پخش آسفالت دستی و پخش آسفالت مکانیزه .

پخش آسفالت با فنیشر و غلطک موتوری سنگین و غلطک موج گیر لاستیکی .

اجرای- آسفالت محوطه .

آسفالت مدارس.

پخش آسفالت تنی.

آسفالت خیابان ها.

لکه گیری آسفالت خیابانها.

اجرای آسفالت و محوطه سازی.

اجرای آسفالت در تهران.

اجرای آسفالت در شهرستانها.

اجرای آسفالت دستمزدی.

جدول کاری کوچه ها وزدن نهر و کانیو.

تک جدول.

جدول وسط.

اجرای آسفالت در تهران و دیگر شهرستانها

پیشنهاد ما به شما

عایق استخر

عایقکاری دوجزئی گزینه ای مناسب برای آبندی استخر ، سونا و جکوزی می باشد.