ایزوگام متری چند

4.9/5 - (27 امتیاز)

ایزوگام متری چند است ؟برای اجرای ایزوگام پشت بام،سرویس بهداشتی ،حمام و … چقدر باید هزینه کنیم؟برای پاسخ به این سوالات دانستن اطلاعاتی راجع به ایزوگام خالی از لطف نیست.

نرخ ایزوگام

برای اینکه بدانیم ایزوگام متری چند است آشنایی با شرکت های تولید کننده ایزوگام دلیجان ،  قیمت انواع ایزوگام و عوامل تاثیر گذار روی قیمت هر متر ایزوگام می‌توانید تا حدی در انتخاب محصول به ما کمک کند.

نرخ عایق رطوبتی پیش ساخته به عواملی از جمله نوع قیر ، نوع الیاف (تیشو نخدار و الیاف شیشه) و نوع فویل آلومینیومی که همگی مواد تشکیل دهنده عایق رطوبتی هستند ،بستگی دارد.

انواع عایق پیش ساخته و بسته بندی

همانطور که گفته شد برای مطلع بودن از اینکه ایزوگام متری چند است دانش اولیه راجع به ایزوگام کمک می‌کند که بتوانیم بهترین نوع عایق را از میان صد ها عایق پیش ساخته انتخاب کنیم. بسته بندیهای ایزوگام به صورت ده متر طول و یک متر عرض تولید می شوند که به آن رول گفته می شود،رول ۱۰ متری ایزوگام نیز دو نوع اصلی دارد که عبارتست از:

۱-رول ایزوگام تک لایه ۲- رول ایزوگام دولایه

دو نوع عایق تک لایه و دولایه وجود دارد : تک لایه پلیمری ،تک لایه اکسیده ، دولایه پلیمری و دولایه اکسیده

حال هر کدام (چه تک لایه و چه دولایه) دو نوع می باشند ۱- تک لایه فویلدار و ساده ۲- دولایه فویلدار و ساده

وزن رول ها بین ۳۵ تا ۴۲ کیلوگرم متفاوت است.

موارد کاربرد ایزوگام ساده و پودری

ایزوگام های پودری یا ساده ،بدون روکش آلومینیوم هستند که جهت مصارفی چون پشت بام ، دیوار ،سرویس های بهداشتی و مکانهایی که ایزوگام پوشیده می‌شود یا زیرکار قرار میگیرد، کاربرد دارد.

موارد کاربرد ایزوگام فویلدار

ایزوگام فویلدار نیز در مواردی کاربرد دارند که در معرض نور مستقیم خورشید می باشد.فویل از مواد اصلی ایزوگام در مقابل نور خورشید محافظت میکند و عمر آن را افزایش میدهد.

عایق پلیمری بهتر است یا اکسیده؟

اکنون این سوال مطرح می شود که ایزوگام پلیمری بهتر است یا اکسیده و قیمت آن چند است ؟

پلیمری چسبندگی بالاتری نسبت به اکسیده دارد اما اکنون با تغییر استاندارد های عایق پیش ساخته توسط پژوهشکده استاندارد، اطلاعات از قبل آزمایش می‌شود و سپس به صورت نوع H و C روی برچسب و رول ایزوگام چاپ می‌شود.

نوع H برای مناطق معتدل و گرمسیر و نوع C برای مناطق سردسیر مورد استفاده قرار می گیرد.

با اطلاعات و ترکیباتی که سازمان استاندارد مشخص می‌کند  تمامی کارخانجات قابلیت تولید عایق با کیفیت را دارند و ایزوگام درجه ۲ وجود ندارد.

اما با توجه به رقابت بسیار زیاد در این حوزه کارخانجات تازه تاسیس با تغییر ترکیبات و کاهش قیمت سعی بر در دست گرفتن بازار را دارند .

اما نکته بسیار مهم این است که کیفیت از کمیت مهمتر است.

مشتری عزیزی سوالی از بنده پرسید که قیمت عایق رطوبتی دولایه پلیمری فویلدار ۴۰ کیلویی را از چند عایقکار سوال کردم چرا قیمت ها با هزینه نصب از متری ۹۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان متغیر است؟

پاسخ این است که اگر چه تمامی اطلاعات مربوط به لیبل ایزوگام برای برندهای مختلف تقریبأ شبیه به هم هستند اما نام شرکت تولیدی دقیق و شماره ثبت بایستی از فروشنده پرسیده شود تا راجع به آن تحقیقاتی انجام شود ،نا گفته نماند که شهرستان دلیجان با بیش از ۴۰۰ کارخانه ایزوگام با پسوند دلیجان فعالیت می کنند. (مثلاً سربام پوش دلیجان)، اطلاعات لیبل ها تقریباً شبیه هستند  (وزن،ضخامت،نوع عایق) اما اسم و رسم دقیق عایق بسیار مهم است.

در مواردی دیده می‌شود که تولیدکنندگان، مواد اولیه از جمله الیاف ها ، پلیمر و ترکیبات را در هر بار تولید تغییر میدهند در واقع کیفیت متفاوت می شود اما نام برند همان برند است.

مثلا، محصول با کیفیت و خالص در اردیبهشت ماه تولید می‌شود اما در مهر ماه به دلیل افزایش حجم فروش کیفیت کاهش می‌یابد.آیا میتوان به این نوع برندها اطمینان کرد؟متأسفانه نظارت ها در این حوزه بسیار اندک است.

پس در این موارد انتخاب ها بسیار سخت شده است اما نگران کننده نیست.برندهای قدیمی و ماندگاری در بازار وجود دارند که از ابتدای تولید تا کنون کیفیت را تغییر نداده اند.

سربام پوش با بیش از ۲۰ سال سابقه برای رفاه حال همشهریان عزیز لیست محدودی از بهترین عایقهای پیش ساخته را انتخاب نموده اند تا انتخاب آسانتر انجام شود.

پس با این وجود ایزوگام متری چند ؟ اینجا را کلیک کنید.

پیشنهاد ما به شما

عایق استخر

عایقکاری دوجزئی گزینه ای مناسب برای آبندی استخر ، سونا و جکوزی می باشد.