اجرای ايزوگام روي شيروانی
اجرای ایزوگام روی شیروانی

اجراي ايزوگام روي شيروانی

4.6/5 - (11 امتیاز)

اجرای ايزوگام روي شيروانی

اجرای ايزوگام روي شيروانی بستگی به نوع شیروانیها دارد كه در بيشتر حالات به دلیل شباهت فرمینگ کرکره به موج‌های مدور و دایره‌ای مانند به آن ورق سینوسی گفته می‌شود.

اجرای ایزوگام روی ساندویچ پنل و شیروانی های مستعطیلی قدیمی نیز امکان پذیر است.

ایزوگام عایق سرمایشی گرمایشی

اجرای ایزوگام روي شيرواني هاي آهنی به دليل وجود لايه پشم شيشه در ايزوگام تا حدودی باعث جلوگيري از عبور سرما و گرما از سقف میشود كه می تواند علاوه بر عایق رطوبتی، عایق سرمایشی گرمایشی نیز باشد و از اتلاف انرژی جلوگیری کند.

ایزوگام عایق صدا روی شیروانی

در سالن های سینما و تئاتر كه پوشش سقف شيروانی است برای جلوگیری از ایجاد صداها بخصوص ایجاد صدا توسط باران و تگرگ که عدم تمرکز بازیگران(تئاتر) و بینندگان را بدنبال دارد اجرای ایزوگام عایق مناسبی برای جلوگیری از ایجاد صداها خواهد بود.

موارد مهم نصب ایزوگام روی شیروانی

به گونه ای ايزوگام روي شيروانی بايد اجرا و نصب شود كه ایزوگام به خوبی در کف بخوابد در غیر این صورت زیر ایزوگام هوا ایجاد خواهد شد که امکان عبور رطوبت ،هنگام سوراخ و پاره شدن قسمتی از عایق وجود خواهد داشت.

قبل از اجرای ایزوگام روی شیروانی میتوان برای آسانی کار و دوام بیشتر با استفاده از ملات سیمان سطح روی شیروانی را دقیقا مسطح نمود که ایزوگام بهتر و یک پارچه نصب میگیرد در نتیجه باعث دوام بیشتر و عمر بیشتر عایق میگردد.

البته برای اینکار اطمینان از مقاومت و استحکام پایه ها و ستون ها در برابر اضافه وزن اطمینان حاصل شود و همه جوانب هنگام وقوع عوامل مترقبه غیر مترقبه در نظر گرفته شود.

در شیروانی های فلزی که ملات به خوبی روی فلز نمیچسبد میتوان از توری plc و مرغی استفاده نمود در این صورت ملات سیمان به خوبی روی سطح میچسبد و اجرای ایزوگام روی شیروانی بهتر انجام میگیرد.

در شیروانی های کم شیب اجرای قیرگونی جوابگو خواهد بود اما عمر مفید ایزوگام به مراتب بالاتر و نصب آسانتر نسبت به اجرای قیرگونی خواهد بود.

دقت شود در شیروانی های شیب دار قیر کشی به هیچ عنوان موثر در برابر رطوبت نیست قیر مذاب در سطح شیبدار حرکت میکند و اجرای آن نیز خطرناک خواهد بود.

ایمنی هنگام نصب

مهمترین تذکر جهت ایمنی هنگام نصب باید توجه نمود که گرمای خیلی کم به شیروانی و حرارت بیشتر روی ایزوگام گرفته شود تا خدای ناکرده از آتش سوزی الیاف های زیر شیروانی و ایجاد حوادث ناگوار جلوگیری شود.

معمولا زیر ورق ساندویچ پنل فوم و شیروانی الیاف شیشه جهت عایقکاری سرمایشی و گرمایشی استفاده شده است که بسیار مشتعل اند.

کپسول آتش نشانی و دسترسی به داخل سالن باید فراهم باشد.

در شیروانی های سیمانی یا ایرانیت دقت شود که خطر شکستن ایرانیت در کمین است.

برای اجرا و نصب ایزوگام و ایمنی بیشتر ،حتمأ از هارنس و تخته بنایی روی ایرانیت استفاده شود .

هنگام نصب يا اجرای ايزوگام روي شيروانی ها بايد از روي ستونها حركت نمود یا میتوان برای ایمنی بیشتر از تخته بنایی برای حرکت روی شیروانی ها بخصوص شیروانی سیمانی استفاده کرد.

هارنس بسیار ایمنی کار را بالا خواهد برد که در شیروانی های شیبدار با شیب تند قابل استفاده می باشد .

تماس با اکیپ اجرایی

سربام پوش مسير آمادگي كامل خود را جهت عايقكاري و اجرای ایزوگام در تهران و شمال روی شيرواني اعلام ميدارد و عايق نصب شده خود را ١٠ سال گارانتي مينمايد.

اجرای ایزوگام روی شیروانی

پیشنهاد ما به شما

اجرا و نصب بهترین انتخاب ایزوگام در سال 1403

قیمت ایزوگام سال ۱۴۰۳

قیمت ایزوگام در سال ۱۴۰۳ :آخرین تحولات بازار ایزوگام و راهنمای هوشمندانه ایزوگام یکی از …